Zadania dla dzieci z grupy I i II
Temat dnia: ,,Długie i krótkie łańcuchy’’ – wiodąca aktywność: matematyczno-przyrodnicza
CELE OGÓLNE:
– poznanie sposobu mierzenia różnych przedmiotów;
– nauka porównywania i określania długości różnych przedmiotów;
– rozwijanie umiejętności logicznego myślenia;
„Dzwon” – zabawa z rymowanką.
- Rodzic. tłumaczy dziecku , że podczas świąt często biją dzwony na wieżach kościelnych, zapraszając tym sposobem wiernych na mszę.
„ Dzwon”.- Małgorzata Barańska
Na wysokiej wieży
bije wielki dzwon.
Bije jak należy,
mocny jego ton.
Dziecko stojąc wymawia słowa rymowanki powoli, monotonnym głosem i kołysze się wolno, rytmicznie, na boki. Może przenosić z nogi na ciężar ciała nogę. Na każdy wers przypadają trzy wychylenia ciała.
„Długie i krótkie łańcuchy” – zabawy matematyczne z łańcuchami choinkowymi.
- „Który najdłuższy?” – ocenianie długości. Rodzic. prezentuje dziecku trzy łańcuchy choinkowe różnej długości. Łańcuchy leżą jeden obok drugiego. Dziecko ocenia ich długość, używając słów: długi, krótki, średni, stopniowanie: długi – dłuższy – najdłuższy, krótki – krótszy – najkrótszy).
- „Mierzymy łańcuchy” – mierzenie długości łańcuchów w nietypowy sposób: za pomocą kroków, dłoni itp. Dziecko mierzy długość (dłuższego) łańcucha za pomocą kroków (stopa przy stopie).
- „Bawimy się w mierzenie” – zabawy z łańcuchami. Rodzic wspólnie z dzieckiem mierzy łańcuchami osoby i przedmioty, np. dziecko, siebie. można także mierzyć łańcuchem wysokość krzesła, długość dywanów, wysokość lalek, zabawek.
„Tworzymy łańcuchy” – zabawa ruchowa. Dzieci dobierają się w pary z rodzicem lub rodzeństwem i maszerują w dowolnych kierunkach przy piosence „Nasza zima zła”.
Link do piosenki Nasza zima zła:
https://www.youtube.com/watch?v=DDwwxQ4nO-g
Łańcuchy choinkowe- prace plastyczno- konstrukcyjne.
„Łańcuch choinkowy” – nawlekanie makaronu w kształcie rurek na sznurówkę lub sznurek.
„Łańcuch na choinkę „ – sklejanie pasków kolorowego papieru, tworząc oczka łańcucha.
Gotowy łańcuch wieszamy na choinkę.
Zadania dla dzieci z grupy III
Temat dnia: ZWIERZĘTA LEŚNE ZIMĄ
Cele:
- Kształcenie umiejętności prawidłowego nazywania zwierząt leśnych.
- Wprowadzenie do słownika dzieci pojęć: paśnik, leśniczy.
- Rozwijanie procesów poznawczych: analizy i syntezy słuchowej.
- Rozbudzanie zainteresowania losem zwierząt w czasie zimy.
- Kształtowanie opiekuńczej postawy wobec zwierząt leśnych.
„Zwierzęta leśne”– Oglądnie książek przyrodniczych lub obrazków przedstawiających zwierzęta leśne w ich naturalnym środowisku. Rozmowa z dziećmi na temat zwierząt przedstawionych na obrazkach (nazywanie zwierząt, podział nazw na głoski)
https://scholaris.pl/resources/run/id/109325
Zabawa ruchowo- naśladowcza.
Dzieci naśladują poruszanie się poszczególnych zwierząt:
- niedźwiedzie – poruszają się na czworakach
- zające – skaczą
- dzięcioły – uderzają ręką o podłogę
- wiewiórki – skaczą i jedzą orzeszek.
„Układamy puzzle” – ćwiczenia słownikowo – gramatyczne.
https://i2.wp.com/panimonia.pl/wp-content/uploads/2017/09/lisek-puzzle-czb.jpg
„Hej! do lasu”- omówienie słów piosenki Anny Moszczyńskiej
„Hej! do lasu razem śpieszmy,
By nakarmić tam zwierzęta.
Smakołykiem się pocieszą
Żubry, zając i łosięta.
Do paśnika siano nieśmy,
Sarny już czekają na nie,
A dla dzików mamy dzisiaj
Garść żołędzi na śniadanie.
Borsuk, susły i niedźwiedzie
Część zapasów swoich zjadły,
Pochowały się już w norach
I w zimowy sen zapadły.”
Omówienie słów:
– Jakie zwierzęta wystąpiły w piosence?
– Co jedzą zwierzęta zimą, kiedy śnieg przykryje ziemię?
– Co to jest paśnik?
– Kto opiekuje się zwierzętami leśnymi zimą?
„Pomagamy leśnym zwierzętom zimą”
Poniżej znajdziecie Państwo plansze dotyczące dokarmiania zwierząt w lesie.
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/LASKARM1.jpg
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/LASKARM2.jpg
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/LASKARM3.jpg
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/LASKARM4.jpg
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/LASKARM5.jpg
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/LASKARM6.jpg
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/LASKARM7.jpg
Zadania dla dzieci z gr. IV i V
Temat dnia: Spotkania z bliskimi.
Cele:
– umacnianie poczucia przynależności do rodziny
– rozwijanie kompetencji językowych i matematycznych poprzez stosowanie pojęć: wcześniej, później, teraz
Praca z KP2-str27a – układanie historyjek obrazkowych. Rozwijanie myślenia przyczynowo -skutkowego.
„Wieczór wigilijny” Tadeusz Kubiak – słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat.
Praca z PK2-27b – naklejanie na wstążkę wszystkich świątecznych przedmiotów, które pojawiły się w wierszu. Ćwiczenia pamięci, rozwijanie małej motoryki.
You must be logged in to post a comment.